PDA

View Full Version : Hallo aus Singapur!

wzhkevin
2nd September 2010, 09:32
Hallo!

Ich heiße Kevin und ich komme aus Singapur. Das ist in Südostasien. Ich bin 22 Jahr alt, und ich studiere Linguistik an der Nanyang Technological University.

I'm native in English and speak some Mandarin. I've been learning French for two years, and can get by in it, i think. I learnt German only one semester in school, but i'm very interested in keeping it up, and hope to make lots of friends here to practice with. :)

Heide
2nd September 2010, 13:33
Hallo Kevin!

Herzlich Willkommen im Forum!! Hier kannst du dein Deutsch üben und verbessern. Es gibt viele Übungen, die du machen kannst und wenn du willst, kannst du einen Tutor haben. Du kannst jederzeit Fragen stellen. Schreib so oft wie möglich auf Deutsch und wenn jemand dein Deutsch verbessern soll, schreib kw' (für 'Korrekturen Willkommen') unter deine Nachricht. Jemand wird dann deine Fehler korrigieren.

Wir freuen uns, dass du hier bist. Viel Spaß beim Deutschlernen!

Since you had only one semester of German, I'll repeat that in English.
You can practice and improve your German here. There are many exercises you can do, and if you want, you can have a tutor. You can ask questions at any time. Write as often as you can in German and if you want someone to correct your German, write 'kw' under your message. Someone will then correct your errors.
We're glad that you are here. Have fun learning German!

Gruß aus den USA