PDA

View Full Version : Gegnseitige Hilfe um Deutsch/Englisch zu lernen. Mutual help to learn German/English

Desilein
10th October 2010, 08:58
Hallo!

Ich komme aus Deutschland und meine Muttersprache ist daher auch deutsch.
Mein Problem ist aber, dass ich Englisch lernen möchte. Ich hatte in der Schule 9 Jahre Englisch, aber wirklich gut bin ich, vor allem im Sprechen, nicht.

Daher kam mir die Idee, über Anbieter wie Skype wirklich live zu kommunizieren. Ich stelle mir das so vor, dass man an dem einen Tag eine Stunde in Deutsch redet und am andern Tag eine Stunde Englisch. So können beide davon profitieren und die jeweilige Wunschsprache lernen.

Es tut mir leid, wenn ich jetzt gerade in einem unpassendem Forum poste, aber eine bessere Plattform habe ich nicht finden können.

Ich freue mich über jede Antwort!

And now the try to write the same in English.

I come from Germany and so my first language is German.
My proplem is, that I want to improve my English. I have had English in school for 9 years, but especially I struggle with speaking English.

So I have had the idea to communicate live via provider like skype.
My imagination is, that we could speak English for an hour on one day and on the other day we speak german for an hour . So both can benefit and learning the favourite language.

I'm glad to your reply!

Best regards,

Desilein

hyde7
10th October 2010, 15:43
Hi Desilein,
We may soon set up a special sub-forum for German-speakers wanting to learn English, but for now perhaps you could start a new thread called "Learning English" or something like that in the "General Questions and Discussion" folder (sub-forum), and see how many people may be interested. Besides Skype, we could also do something in our chat room (currently closed). Anyway, we'' see.