PDA

View Full Version : Polish forum participant

przkaj
4th January 2012, 01:59
Hello to everybody. I am posting this partially in English, since my German vocabulary is still pretty bounded. But I will try to weave some German expressions herein, for practice. I will appreciate other members' understanding of that :)

Ich bin Mathematiker von Beruf und unterrichte Mathematik an der TechnischeUniversitaet Breslau, Polen. Die Stadt liegt etwa 100 km von Deutschland. Ich bin 58 Jahre alt.
Vor sechs Monaten habe ich angefangen Deutsch zu lernen. Deutsch ist meine dritte Fremdsprache. Ich spreche Englisch und ich habe eine kleine kentnesse in franzoesich.

Ich lerne Deutsch von CDs und Buecher die ich in verschidenen Platze kaufe. Ich suche die Leute, mit der ich schreiben auf Deutsch koennte.

[Back to English]. My fascination by the German language originated many years ago, when I came across a grammar book and found out how strikingly many similarities there are between German and Polish sentence structures. The German grammar is just great (sie ist aber fantastisch!). It incorporates many features typical to English and French (like, e.g., perfect tenses) on the one hand, and it adds its own unique solutions, so to speak (like, say, putting the verb at the end of a "side" sentence). I like everything about German. In spoken language, the pronounciation is not that much distant from what we have in Polish (way easier for us than English in that respect).

I've been learning the language on the "teach yourself" basis for half a year now. Being a mathematician and an advanced English speaker, I have a great appreciation for the beauty of the German grammar. It is like a well-organized and clear system of rules (and exceptions from the rules, of course) that every mathematician likes so much :)

I invite everybody to get in touch with me.

Viele herzliche Gruesse fuer die Forumsteilnehmern!

Heide
4th January 2012, 16:08
Hallo przkaj!

Herzlich willkommen im Forum!

Hello to everybody. I am posting this partially in English, since my German vocabulary is still pretty bounded. But I will try to weave some German expressions herein, for practice. I will appreciate other members' understanding of that :)
Ich bin Mathematiker von Beruf und unterrichte Mathematik an der TechnischeUniversitaet Breslau, Polen. Die Stadt liegt etwa 100 km von Deutschland. Ich bin 58 Jahre alt.
Vor sechs Monaten habe ich angefangen Deutsch zu lernen. Deutsch ist meine dritte Fremdsprache. Ich spreche Englisch und ich habe eine kleine kentnesse in franzoesich.
Ich lerne Deutsch von CDs und Buecher die ich in verschidenen Platze kaufe. Ich suche die Leute, mit der ich schreiben auf Deutsch koennte.

Dein Deutsch ist schon recht gut! Fast fehlerlos! Wenn du möchtest, dass jemand dein Deutsch korrigiert, schreibe bitte 'kw' (das bedeutet Korrekturen willkommen) unter deine Nachricht.

. My fascination by the German language originated many years ago, when I came across a grammar book and found out how strikingly many similarities there are between German and Polish sentence structures. The German grammar is just great (sie ist aber fantastisch!). It incorporates many features typical to English and French (like, e.g., perfect tenses) on the one hand, and it adds its own unique solutions, so to speak (like, say, putting the verb at the end of a "side" sentence). I like everything about German. In spoken language, the pronounciation is not that much distant from what we have in Polish (way easier for us than English in that respect).
I've been learning the language on the "teach yourself" basis for half a year now. Being a mathematician and an advanced English speaker, I have a great appreciation for the beauty of the German grammar. It is like a well-organized and clear system of rules (and exceptions from the rules, of course) that every mathematician likes so much :)
Da hast du Recht! Vor vielen Jahren habe ich als Mathematikerin gearbeitet, und auch ich finde die deutschen Sprachregeln sehr schön. :)

Viel Spaß beim Deutschlernen!
Gruß aus den USA

Nidhi
5th January 2012, 02:45
Hallo von Indien.

Ich habe auch Deutsch von Goethe Institu in Indien für 3 Jahren gelernt. Weil, Ich nich so viel die Sprache am Arbiet benutzt habe, deshalb ist mein Wortschatz kaput geworden. Nun, versuche ich auch, die zu verbessern. Wir können auf deutsch reden, wenn sie wollen.

Alles Gute beim Lernen!! (kw)

Grüße aus Indien

przkaj
6th January 2012, 06:42
Ich freue mich sehr, dass ich so bald zwei netten Antworten auf meine erste Nachricht bekommen habe :) Und ich habe schon etwas Neues gelernt, naemlich "die Nachricht", dass ich nur in "TV Nachrichten" context kannte.
Vielen Dank!

(kw)

przkaj
6th January 2012, 07:07
Hallo Nidhi, wenn Du 3 Jahren Deutsch gelernt hast, ist Dein Wortschatz bestimmt gross, sondern ist er vielleicht "eingeschlaffen".
Und wie ist Deine Koentnesse der Grammatik?

Viele Gruesse!

(kw)

przkaj
6th January 2012, 07:14
Liebe Heidi,
Dass ist aber nett zu lernen, dass Du Mathematikerin bist! Ich habe 3 Jahre in California State University Fresno als Visiting Professor verbringt. Das war in 1998-2001. Seit dann habe ich einige Freunde darin.